HURTIG LEVERING – FRI FRAGT V/KØB OVER KR. 400 – 1.825 DAGES RETURRET – ALTID GRATIS AFHENTNING / BYT I BUTIK

Handelsbetingelser

1. Generelt

Disse e-handelsbetingelser gælder for alle køb foretaget af forbrugere på denne webshop (herefter omtalt som Marcus.dk), som ejes og drives af: 



Marcus Gruppen A/S
Erhvervsparken 4
8920 Randers NV
CVR nr. 27569943 
(herefter omtalt som Marcus)


Marcus udbyder varer til salg og bestilling på Marcus.dk. Nærværende salgs- og leveringsbetingelser regulerer hvordan Marcus behandler og afregner dine bestillinger. 

Ved at afgive en bestilling, accepterer du, at nærværende salgs- og leveringsbetingelser er gældende mellem dig og Marcus, og at du har læst og forstået salgs- og leveringsbetingelserne.

Marcus kan til enhver tid foretage ændringer i disse vilkår. Dog er det altid de vilkår der var gældende på bestillingstidspunktet der er gældende for din bestilling.


2. Bestilling af varer

Du kan bestille varer online på Marcus.dk 24 timer i døgnet. Marcus.dk bestræber sig på altid at håndtere bestillinger hurtigst muligt. Vi håndterer som udgangspunkt bestillinger i tidsrummet 9.00-17.00 på hverdage. Bestillinger foretaget uden for dette tidsrum bliver håndteret den næstfølgende hverdag.

 Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte nærmeste fysiske butik, du kan se komplet butiksoversigt her.

Når du klikker "Godkend og betal", afgiver du en bindende bestilling på varerne i din indkøbskurv. Vi sender dig en bestillingsbekræftelse pr. e-mail, så snart du har indsendt din bestilling. Efterfølgende modtager du en ordrebekræftelse, når en af vores fysiske butikker modtager og behandler bestillingen. Der indgås først en bindende købsaftale, når du modtager en ordrebekræftelse fra os. Ordrebekræftelsen anses som værende modtaget, så snart vi har afsendt den til den e-mail adresse, som du har opgivet ved bestilling eller den der er registreret på din ClubMarcus konto, og når denne e-mail er nået frem til serveren hos din e-mail udbyder.

Vær opmærksom på, at varer, der er bestilt via forudbetaling (reserveret betaling), først vil blive ekspederet, så snart den fulde købspris samt eventuelle leveringsomkostninger er modtaget. 

Det er muligt at se aktuelle og tidligere ordrer ved login på webshoppen. 

Du er som kunde ansvarlig for, at de kundeoplysninger, du indtaster som led i et køb, er korrekte, idet vi ikke efterfølgende validerer eller kontrollerer disse oplysninger.

 Når du handler på Marcus.dk, indgås købsaftalen på dansk.

Visning af et produkt på Marcus.dk er ikke en garanti for, at produktet er tilgængelig til enhver tid. Vi gør dig opmærksom på, at Marcus ikke er forpligtet til at acceptere din bestilling i tilfælde af, at varen er udsolgt.



Marcus i Kolding, Esbjerg og Nykøbing er ikke en del af Marcus Webshop, hvorfor vi desværre ikke kan tilbyde “Click and Collect” i disse 3 butikker.

3. Ændring af ordren 

Da vores lager pakker de indkommende ordrer løbende, er det vigtigt, at du kontakter os hurtigst muligt, hvis du ønsker at lave ændringer til din ordre. Såfremt lageret ikke har ekspederet din ordre, vil det være muligt at lave ændringer til den. 

Er ordren allerede ekspederet, kan vi ikke lave ændringer til din allerede ekspederede ordre.



4. Priser og betaling

De priser, der fremgår på Marcus.dk på det tidspunkt, hvor bestillingen afgives, er de gældende priser. Der tages forbehold for fejlangivne priser som følge af menneskelige tastefejl, systemfejl, forvanskning ol. De angivne priser inkluderer moms, told, afgifter ol.

Marcus.dk afholder alle omkostningerne forbundet med levering ved køb for kr. 400,- eller mere. Købes der for mindre end kr. 400,- afholdes leveringsomkostning af køber (fragtomkostning fremgår tydeligt ved checkout). Med mindre der er tale om reklamation.

Alle priserne er dagspriser og opdateres løbende. 

Medmindre andet er angivet, skal den samlede pris inklusiv eventuelle leveringsomkostninger være betalt, inden vi kan levere varen.



Vi accepterer følgende betalingsmidler:

• Dankort

• VisaDankort

• MasterCard

• Maestro

• Visa

• Visa Electron

• MobilePay

Det er på nuværende tidspunkt ikke muligt at benytte gavekort som betaling på vores webshop. Gavekort kan benyttes i alle vores fysiske butikker, se oversigt her.

 Der opkræves ikke ekstra kort-gebyr ved betaling på vores webshop. 

Beløbet hæves først på din konto, når varerne sendes fra vores lager. Der opkræves aldrig et større beløb end det, du har godkendt ved bestillingen.

Rabatvouchers og indløsning af disse
Rabatvouchers er rabatter, der bliver uddelt i forbindelse med en eller flere reklamekampagner og er kun gyldige inden for en afgrænset tidsperiode. Rabatvouchers kan ikke købes eller bruges i vores fysiske butikker.

Rabatvouchers kan kun indløses i forbindelse med et køb og kun inden for den angivne specificerede tidsperiode. Særlige mærker kan være undtaget fra rabatordninger. Vær opmærksom på, at det kan være påkrævet, at der handles for et minimumsbeløb, for at rabatvouchers kan indløses.

Værdien af ordren skal overstige værdien af det minimumsbeløb, som er angivet på rabatvoucheren. Værdien af rabatvouchers kan ikke udbetales kontant, ligesom værdien heraf ikke bliver forrentet. Rabatvouchers kan ikke refunderes, såfremt nogle eller alle de bestilte varer bliver returneret.

Rabatvouchers kan kun indløses forud for, at bestillingsprocessen gennemføres. Det er ikke muligt at anvende rabatvouchers bagudrettet. Rabatvouchers må ikke overføres til tredjeparter. Medmindre andet er udtrykkeligt aftalt, er det ikke muligt at kombinere flere rabatvouchers på samme tid.

Hvis du har brugt en rabatvoucher i forbindelse med dit køb og ordrens samlede værdi er mindre eller lig med værdien af rabatvoucheren, som et resultat af, at du efterfølgende har tilbagekaldt en del af din ordre, forbeholder vi os retten til at opkræve dig den oprindelige pris for de varer, du ønsker at beholde.

5. Levering
Varer bestilt på vores webshop til levering, leveres kun i Danmark. Levering til Grønland eller Færøerne er desværre ikke mulig. Du har med Collect In Store mulighed for at afhente din bestilling i en af vores fysiske Marcus butikker, Collect In Store er altid gratis uanset ordrestørrelse. Se vores butiksoversigt her. 

Normal leveringstid er 1-3 hverdage efter, at vi har modtaget din bestilling. Varer bestilt inden kl. 12.00 sendes normalt samme dag, som de er bestilt. Der kan ikke leveres på lørdage, søndage og helligdage. 

Hvis din ordre indeholder flere varer, vil den samlede ordre altid blive leveret samlet med udgangspunkt i den vare, som har længst leveringstid. 

Alle leveringer sendes med Postnord, til angivet leveringsadresse eller pakkebox.



6. Fortrydelsesret
Du har jf. dansk lovgivning ret til at fortryde dit køb fra bestillingstidspunktet, og til og med 14 dage fra den dato du har modtaget varen. Fortrydelsesretten kan udøves uden at angive nogen bestemt grund, ved at udfylde den medsendte returseddel, er denne bortkommet, kan du kontakte kundeservice@marcus.dk og få tilsendt en ny til udprint. Vi henstiller til, at du udfylder og fremsender den vedlagte returseddel.


BEMÆRK: Du kan ikke udøve fortrydelsesretten ved blot at nægte at modtage varen eller ved at undlade at afhente den ved transportøren. 

Hvis du sender en meddelelse om fortrydelse af købet, skal du efterfølgende returnere varen til os på samme adresse som pakken er afsendt fra uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter du gav meddelelse om, at du ville fortryde købet. Vi kan kræve dokumentation for, at varen er afsendt inden fristens udløb. Hvis varen sendes, skal den være pakket forsvarligt, og du bedes vedlægge kopi af din meddelelse om fortrydelse. 

Du kan indenfor samme frist vælge at fortryde dit køb ved at returnere varen i hvilken som helst af vores fysiske Marcus butikker. Returnering i butik skal ske indenfor butikkens åbningstid direkte til butikkens personale.

Hvis du ønsker yderligere information vedrørende din 14-dages fortrydelsesret, kan du besøge Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside: http://www.kfst.dk/Forbrugerforhold.



Returnerede varer skal være i samme tilstand som da du modtog dem, og må altså ikke være beskadigede, snavsede, vaskede, modificerede eller lignende. Hvis returnerede varer viser tegn på noget sådant, udover hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, hæfter du for forringelse af varens værdi eller returneringen kan afvises. Vi anslår en eventuel værdi ud fra en konkret vurdering af den returnerede vare. 

Betalingen for den eller de returnerede vare(r) vil blive tilbageført til den konto som betaling er sket fra, snarest muligt og under alle omstændigheder senest 14 dage efter vores modtagelse af din meddelelse om fortrydelse. Vi forbeholder os dog retten til at tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget vare(r)n(e) retur til inspektion, eller indtil du har fremlagt dokumentation for, at varen er returneret, alt efter hvilket tidspunkt der er tidligst. 

Hvis du fortryder købet og returnerer varen i overensstemmelse med ovenstående betingelser, refunderer vi købsprisen, fratrukket eventuel værdiforringelse. På samme vis refunderes de evt. oprindelige forsendelsesomkostninger, altså de fragtomkostninger du måtte have betalt for at få varen tilsendt. Fragtomkostninger refunderes dog ikke hvis du returnerer dele af en samlet ordre. Medmindre du har givet os instruks om andet, vil vi foretage tilbagebetalingen under anvendelse af samme betalingsmiddel, som du benyttede til at foretage den oprindelige transaktion.

Udvidet fortrydelsesret
Som ekstraordinær service yder vi en særlig udvidet fortrydelsesret. Det betyder at ovennævnte fortrydelsesret udvides til at gælde i 5 år fra købsdatoen, hvor du kan returnere dine varer i fysisk butik eller ved at udfylde returseddel og sende den til en af vores eksisterende butikker på i øvrigt samme vilkår som for den ovennævnte 14-dages fortrydelsesret.


7. Reklamation og klager 

Når du handler på vores webshop, har du jf. købeloven 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. 

Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at du har opdaget manglen eller fejlen ved varen. Hvis der reklameres inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. 

Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, skal vare(r)n(e) afsendes til samme adresse som den oprindeligt er afsendt fra. Se vores butiksoversigt her eller du kan naturligvis altid vælge at indlevere varen i hvilken som helst af vores fysiske Marcus butikker.

Når du returnerer varen, bedes du beskrive fejlen, så udførligt som du kan. 

Brug gerne vores returseddel. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen. 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, afhentning i pakkeshop eller lignende. 

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@marcus.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.




8. Farver

Selvom vi har gjort en stor indsats for at angive farver og kvaliteter så nøjagtigt som muligt, kan computeres farver og skærmopløsninger variere. Mindre farveafvigelser betragtes derfor ikke for at være en mangel i købelovens forstand. 



9. Personoplysninger og cookies 

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: navn, adresse, mobilnr. og e-mail adresse.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Vi opbevarer samtidig oplysningerne omkring dit køb, til brug for bogføring og for at kunne behandle eventuelle efterfølgende henvendelser fra dig vedrørende købet.

Personoplysningerne registreres hos Marcus og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige på www.marcus.dk er Marcus Gruppen A/S, Erhvervsparken 4, Ø. Bjerregrav, 8900 Randers C.

Dine personoplysninger sælges ikke til tredjemand. Oplysningerne kan dog videregives til en eller flere af Marcus-butikkerne (med egne CVR-numre) til brug for opfyldelsen af aftalen med dig.

Som registreret hos www.marcus.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til (kundeservice@marcus.dk)

Ønsker du at klage over behandlingen af dine personoplysninger kan dette ske til Datatilsynet, men vi anbefaler at du retter henvendelse til os på kundeservice@marcus.dk først.



10. Lovvalg 

Disse e-handelsbetingelser, og enhver købsaftale vedrørende køb af varer fra os, er underlagt dansk ret, dog undtaget danske lovvalgsregler og CISG.