HURTIG LEVERING –– FRI FRAGT V/KØB OVER KR. 400 –– 365 DAGES RETURRET –– ALTID GRATIS AFHENTNING / BYT I BUTIK

Returnering og ombytning

Fortrydelsesret
Du har jf. dansk lovgivning ret til at fortryde dit køb fra bestillingstidspunktet, og til og med 14 dage fra den dato du har modtaget varen. Fortrydelsesretten kan udøves uden at angive nogen bestemt grund, ved at udfylde den medsendte returseddel, er denne bortkommet, kan du kontakte kundeservice@marcus.dk og få tilsendt en ny til udprint. Vi henstiller til, at du udfylder og fremsender den vedlagte returseddel.


BEMÆRK: Du kan ikke udøve fortrydelsesretten ved blot at nægte at modtage varen eller ved at undlade at afhente den ved transportøren. 

Hvis du sender en meddelelse om fortrydelse af købet, skal du efterfølgende returnere varen til os på samme adresse som pakken er afsendt fra uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter du gav meddelelse om, at du ville fortryde købet. Vi kan kræve dokumentation for, at varen er afsendt inden fristens udløb. Hvis varen sendes, skal den være pakket forsvarligt, og du bedes vedlægge kopi af din meddelelse om fortrydelse. 

Du kan indenfor samme frist vælge at fortryde dit køb ved at returnere varen i hvilken som helst af vores fysiske Marcus butikker. Returnering i butik skal ske indenfor butikkens åbningstid direkte til butikkens personale.

Hvis du ønsker yderligere information vedrørende din 14-dages fortrydelsesret, kan du besøge Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside: http://www.kfst.dk/Forbrugerforhold.



Returnerede varer skal være i samme tilstand som da du modtog dem, og må altså ikke være beskadigede, snavsede, vaskede, modificerede eller lignende. Hvis returnerede varer viser tegn på noget sådant, udover hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, hæfter du for forringelse af varens værdi eller returneringen kan afvises. Vi anslår en eventuel værdi ud fra en konkret vurdering af den returnerede vare. 

Betalingen for den eller de returnerede vare(r) vil blive tilbageført til den konto som betaling er sket fra, snarest muligt og under alle omstændigheder senest 14 dage efter vores modtagelse af din meddelelse om fortrydelse. Vi forbeholder os dog retten til at tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget vare(r)n(e) retur til inspektion, eller indtil du har fremlagt dokumentation for, at varen er returneret, alt efter hvilket tidspunkt der er tidligst. 

Hvis du fortryder købet og returnerer varen i overensstemmelse med ovenstående betingelser, refunderer vi købsprisen, fratrukket eventuel værdiforringelse. På samme vis refunderes de evt. oprindelige forsendelsesomkostninger, altså de fragtomkostninger du måtte have betalt for at få varen tilsendt. Fragtomkostninger refunderes dog ikke hvis du returnerer dele af en samlet ordre. Medmindre du har givet os instruks om andet, vil vi foretage tilbagebetalingen under anvendelse af samme betalingsmiddel, som du benyttede til at foretage den oprindelige transaktion.

Bemærk: Marcus i Kolding og Esbjerg er ikke en del af Marcus Webshop, hvorfor vi desværre ikke kan tilbyde “Click and Collect" og returnering i disse 2 butikker.

Udvidet fortrydelsesret
Som ekstraordinær service yder vi en særlig udvidet fortrydelsesret. Det betyder at ovennævnte fortrydelsesret udvides til at gælde i 5 år fra købsdatoen, hvor du kan returnere dine varer i fysisk butik eller ved at udfylde returseddel og sende den til en af vores eksisterende butikker på i øvrigt samme vilkår som for den ovennævnte 14-dages fortrydelsesret.

Reklamation og klager 

Når du handler på vores webshop, har du jf. købeloven 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. 

Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at du har opdaget manglen eller fejlen ved varen. Hvis der reklameres inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. 

Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, skal vare(r)n(e) afsendes til samme adresse som den oprindeligt er afsendt fra. Se vores butiksoversigt her eller du kan naturligvis altid vælge at indlevere varen i hvilken som helst af vores fysiske Marcus butikker.

Når du returnerer varen, bedes du beskrive fejlen, så udførligt som du kan. 

Brug gerne vores returseddel. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen. 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, afhentning i pakkeshop eller lignende. 

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@marcus.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.